PHARMACOEPIDEMIOLOGY IN THE ASSORTMENT POLICY-PRODUCER OF DRUGS
https://doi.org/10.19163/2307-9266-2013-1-1-33-38
Abstract
The analysis of the range of the medicines presented by the pharmaceutical company «Servier » in the Russian market, applied is carried out at treatment of a wide range of diseases. The expert assessment of a pharmacoepidemiology approach is carried out during the developing, introduction and a promotion of medi-cines. Adaptation of innovative methods of formation of product range and the range taking into account a pharmacoepidemiology for domestic pharmaceutical companies is made.
References
1. Афанасьев A.M. Научные основы управления сферой обращения лекарственных средств. – СПб.: Изд-во СПбГУЭФ, 2000. – С.96-97.
2. Демин В.А., Милягин В.А., Алексеенко А.А. Фармацевтические товары российских производителей. – М.: Новое знание, 2001. – С. 30.
3. Дремова Н.Б., Соломка СВ., Лазарева Е.В. Тестирование рынка - основа формирования ассортиментной политики по лекарственным средствам //Фармация.- 1998.- N4.-C.26-28.
4. Немченко А. С., Немченко О. А. Организационно-экономические проблемы реализации фармацевтических товаров в России и за рубежом //Провизор.— 2003.— № 13.— С. 14-17.
5. Хвещук П. Ф. Маркетинг фармацевтических организаций – СПб.: Питер, 2004. – С. 32.
Review
For citations:
Krasnov V.Y. PHARMACOEPIDEMIOLOGY IN THE ASSORTMENT POLICY-PRODUCER OF DRUGS. Pharmacy & Pharmacology. 2013;1(1):33-38. (In Russ.) https://doi.org/10.19163/2307-9266-2013-1-1-33-38